vineri, 25 mai 2012

Cum scapam de stres

1. Alimenteaza-te corect
Cand suntem ocupati si stresati, alimentatia este primul lucru care are de suferit. Esti tentat sa iei doar o gustare sau mancare de tip junk pentru a petrece cat mai putin timp la masa. Din pacate acest lucru iti va dauna pe termen lung. Adoptand o alimentatie sanatoasa si echilibrata, organismul isi va lua substantele nutritive de care are nevoie, ajutandu-te sa faci fata situatiilor stresante.
Echilibrand consumul de proteine, carbohidrati si grasimi intr-un regim alimentar care este potrivit metabolismului, construiesti si pofta de mancare care este esentiala in crearea echilibrului atat fizic cat si psihic. Nivelul zaharului din sange joaca un rol vital in starea de spirit si de sanatate mentala asa ca este important sa fie mentinut la un nivel sanatos atat ziua cat si noaptea pentru a asigura un nivel optim de energie si o noapte odihnitoare.

2. Fa miscare!
Exercitiile fizice reprezinta o cale excelenta de a te elibera de stres. Cand esti cu energia pe zero, corpul tau elibereaza adrenalina, care te poate face sa te simti cu adevarat ciudat, deci nu ajuta deloc. Cea mai buna cale de a contracara aceasta stare este de a face exercitii fizice. In timpul exercitiilor, creierul secreta endorfine, oferindu-ti o stare de bine. In plus, te va ajuta sa arzi surplusul de adrenalina.

3. Grijile privind latura financiara
Grijile in privinta banilor se afla in topul lucrurilor care provoaca stresul. O metoda prin care poti rezolva aceasta grija este aceea de a sti in orice moment care este situatia financiara. Este bine sa-ti organizezi banii in functie de cerinte si astfel vei sti pe ce dai banii si care este suma ramasa disponibila. Asadar, organizeaza-ti atent veniturile si cheltuielile.

4. Accepta ajutorul
Indiferent de natura problemei, uneori trebuie sa admitem ca nu putem face fata si avem nevoie de ajutor. Aceasta nu inseamna ca esti un om slab, din contra arata ca esti realist si esti constient de limitele pe care le ai. Ajungand in punctul in care stresul atinge cotele maxime, vei realiza ca iti pierzi luciditatea vis-a-vis de lucrurile pe care le intreprinzi, asadar accepta ajutorul persoanelor in care ai incredere.

5. Renunta la nicotina, alcool si cofeina
Daca esti fumator, momentul cel mai frecvent in care simti nevoia unei tigarete este acela cand esti stresat, aceasta fiind cea mai neinspirata alegere pe care o poti face. Acelasi lucru este valabil si in cazul consumului de bauturi alcoolice sau cu cofeina. Toate aceste trei obiceiuri reprezinta factori stimulatori, care in loc sa te ajute sa te calmezi, ele fac contrariul - te agita si mai mult.

6. Dormi linistit
Este usor de zis dar greu de facut, dar un somn linistit noaptea este unul din lucrurile care te ajuta sa-ti menajezi nivelul de stres. Somnul este esential pentru ca organismul sa functioneze in parametrii normali. Lipsa lui te va slabi si sa nu te surprinda daca simti ca nu faci fata provocarilor zilnice.

7. Incearca tehnici de relaxare
Daca ai incercat toate metodele si nu a functionat nimic, acest lucru te poate stresa si mai mult. Uneori avem nevoie de putin ajutor si o solutie utila ar putea fi tehnicile de relaxare. Este posibil sa nu fi luat in considerare yoga sau meditatia dar aceste metode sunt foarte populare si se pare ca dau rezultate. Aceste tehnici reduc considerabil nivelul de stres.

8. Distractia
O alta cale de a reduce nivelul stresului este sa-ti iei gandul de la lucrurile care iti cauzeaza ingrijorare. Puzzle-urile si jocurile precum Sudoku sau integrame sunt eficiente deoarece acestea necesita concentrare deplina. Cu un puzzle, petrecand si numai 5-10 minute pe zi, iti distrage atentia de la alte lucruri, mintea ta eliberandu-se astfel cu adevarat de tensiune si fiind pregatita sa inceapa sau sa continue lucrul.

9. Cunoaste-ti limitele
Este bine sa-ti cunosti limitele si sa fii constient de cat poti. Este important pentru sanatatea ta daca realizezi cand depasesti limita, sa ai capacitatea de a face un pas inapoi atunci cand simti ca lucrurile scapa de sub control si sa spui "e de ajuns!".

Va propun sa urmati instructiunile de la punctul 8 si sa va destresati cu un puzzle :)





Abonati-va prin: RSS EmailMail FacebookFacebook

10 comentarii:

geanina spunea... at 25 mai 2012, 23:53

eram un pic stresata! puzzelul m-a ajuat...tre sa recunosc:))). noapte faina...

pandhora spunea... at 26 mai 2012, 00:11

sa stii ca m-a relaxat atat de tare incat sunt gata sa fac nani...astept urmatorul puzzle :)

Melly spunea... at 26 mai 2012, 11:58

:) Ce simpatici sunt puiutii!
Multumesc Diverse!

Sebi spunea... at 26 mai 2012, 13:09

la mine stres = scoala.. :))

Lavi H. spunea... at 26 mai 2012, 13:17

:) asta pare sa ajute!

Stefania spunea... at 26 mai 2012, 15:21

Foarte interesant articolul, diverse. Am urmat cu sfintenie instructiunile de la punctul 8, mi-a facut o deosebita placere sa rezolv puzzel-ul care m-a relaxat foarte bine si iti multumesc foarte mult.
O zi minunata iti doresc, diverse! :)

Cristi spunea... at 26 mai 2012, 16:14

Mai e o cale sa scapam de stres dar nu poci s-o spun in direct. :))

foto de inginer spunea... at 26 mai 2012, 23:41

Incerc sa respect toate cele noua puncte !...dar 8 a fost cel mai placut ! :))...

Cris-Mary spunea... at 27 mai 2012, 13:57

Bune sfaturi! dar trebuie sa recunosc ca eu nu sunt deloc buna in a urma sftaurile :D:">

Anonim spunea... at 14 aprilie 2013, 17:03

mie tocmai lipsa de stress imi provoaca stress ;)

Trimiteți un comentariu