sâmbătă, 3 decembrie 2011

Lada



Lada este o marca inregistrata a AvtoVaz, un producator de masini din Rusia, Togliatti, Samara Oblast. Toate vehiculele AvtoVAZ vandute, se afla sub brandul Lada, dar nu a fost intotdeauna asa. Lada era numele de export, aceleasi modele fiind vandute pe piata sovietica sub numele de Zhiguli din anul 1970. Au ajuns extrem de populari in ultimii ani ai Razboiului rece in Rusia si Estul Europei, mai exact fostele tari care apartineau blocului comunist, unde au devenit un simbol al vietii de oras.
Lada si-a facut un renume in Europa de Vest, prin vanzarea modelului Fiat 124, care se baza pe VAZ-2101, o masina economica produsa in cantitati mari in decursul anilor `80, dar alte modele care i-au urmat, nu s-au bucurat de acelasi succes.
Celebra Lada sedan/estate, cunoscuta si sub numele de Classic sau Signet, a fost in parte bazat pe modelul anului 1966, Fiat 124 sedan si a devenit una dintre cele mai de succes masini din istorie. Principalele chei ale succesului Lada au fost: un pret competitiv pentru export, functionalitate, si lipsa competitiei pe piata din URSS. Din anul 1980, peste 13.5 milioane de Lada au fost numite Riva (restilizate pentru a semana cu seria 200 Volvo), 5 milioane, produse intre 1969 - 1979 (numite 2101 - 2107 in functie de motor si interior). Lada a incheiat seria Clasica in 1990, dar productia modelului a continuat intr-un numar semnificant in alte tari, cu unele imbunatatiri.
Fiind exportata in intreaga lume intre anii `80 si `90, Lada era o sursa excelenta de valuta, avand in vedere slaba economie Sovietica, de asemenea fiind folosita in unele tari pentru schimburi comerciale in regim barter. Peste 60% din productia Lada era exportata, mai ales in tarile vestice (SUA, era singura piata mare care nu importa Lada, probabil din motive politice), Lada fiind la acea vreme singurul brand gasit pe toate continentele lumii, incluzand Antarctica, unde baza de cercetare Rusa folosea masini Lada Niva.
Datorita pretului competitiv si usurinta intretinerii, Lada era o masina foarte des intalnita ca si masina de politie, taxi, precum si in segmentul public in multe din tarile Europene, Africa si Caraibe.
Abonati-va prin: RSS EmailMail FacebookFacebook

11 comentarii:

pandhora spunea... at 3 decembrie 2011, 10:06

mi le amintesc...erau urate dar rezistente :)

geanina spunea... at 3 decembrie 2011, 11:21

:) a avut si ea anii ei de glorie:)

Florea spunea... at 3 decembrie 2011, 12:02

"Cap de broasca" cum le-am poreclit eu :Xsuper tari masinile:))

Tiberiu spunea... at 3 decembrie 2011, 13:12

Toate automobilele ruseşti erau copiate după modele italieneşti. Furt în toată regula. Şi da, mi le amintesc şi eu.

Erys spunea... at 3 decembrie 2011, 14:58

au inceput sa-mi placa jocurile tale :)

Zina spunea... at 3 decembrie 2011, 17:06

Chiar mă întrebam ce mai titlu o fi şi ăsta, când l-am văzut la comentariu. Uitasem complet de maşina asta ! Ce drăguţe sunt puzzle-urile de le blogul tău ! :)

C.L.M. spunea... at 3 decembrie 2011, 17:20

ce-mi plac puzzle-urile :)):D

Cristi spunea... at 3 decembrie 2011, 18:11

Ehee, a facut epoca la vremea ei. Tabla groasa, zici ca era tanc!!! :))

Max Peter spunea... at 3 decembrie 2011, 19:01

Pe vremuri am avut o grămadă de cunoscuţi care se lăudau cu Lada lor.
Uite că n-am ştiut aşa de multe despre acest autoturism.

tumbilik spunea... at 3 decembrie 2011, 19:03

participa si tu la campania Vrem o Romanie fara Fite la adresa asta http://justbelieveyuppy.blogspot.com/2011/12/campania-vrem-o-romanie-fara-fite.html acolo iti va arata ce sa faci!

Război în...1 spunea... at 5 decembrie 2011, 19:16

Mulţumim pentru informaţii.
Foarte interesant puzzle-ul :x

Trimiteți un comentariu